Събота, 08 Май 2021

Калории дебнат отвсякъде...

Печат Е-мейл
23 Февруари 2012

 Ако не можете да устоите на тези богати на калории празнични лакомства, поне яжте по-малки порции.

Солети с кашкавал

Те изглеждат толкова невинни, но само с една от тях поемате една трета от дневната норма наситени мазнини. По-добре похапвайте геврек, пуканки или дори малко чипс.

Пълнени картофи

Печените картофи са богати на витамин С и фибри, но като ги напълните със сирене, сметана и масло, обезсмисляте ползата им за здравето. В един среден пълнен картоф има 316 калории и над 8 грама наситени мазнини - почти половината от максимална дневна доза от тези мазнини. Олекотете ястието с нискомаслени млечни продукти и нискокалорични зеленчуци като лук и спанак.

Плодов кейк

Не се подвеждайте по името. Въпреки че в този сладкиш има плодове, той съдържа и много масло и захар. В едно парче има 410 калории и 13 г мазнини. По-добре изяжте парче тиква, което съдържа бетакаротин и 250 калории.

Торта

Тортите обикновено се приготвят с орехи, захар и масло, които са много калорични. С едно парче торта ще поемете над 500 калории, 37 грама мазнини и 26 грама захар. Опитайте с друг по-лек десерт, например ябълков пай.

Чийзкейк

Едно парче от този десерт съдържа 707 калории и 29 грама мазнини. Допустимата дневна доза за жените е 2000 калории и 65 грама мазнини

Ребърца

Ребърцата са много вкусни, но са много мазни. В една порция има 750 калории и 45 г мазнини, без да се смятат сосът и подправките. Освен това в 100 г ребърца има 450 милиграма холестерол - със 100 грама повече от допустимата дневна доза.

Кроасани

Те са леки и пухкави, но не са нискокалорични, защото се приготвят със захар, сол и масло. Един кроасан с масло съдържа 310 калории и 18 грама мазнини. Кроасаните са по-безобидни от Дънкин донатс, но те нямат почти никаква хранителна стойност.

Сладки бисквити

Коледните бисквити са вкусни, но се приготвят от бяло брашно, масло и яйца. В една сладка има над 200 калории и 14 грама захар. Може да ги олекотитe, като слагате в тях само белтъците, по-малко масло и пълнозърнесто брашно.

Прочита: 3298

Коментари (1)

...
oh the paranoia of calories smilies/smiley.gif
анон , 20 юни 2012 20:09

Напиши коментар

по-малък | по-голям
security image
Моля въведете показаните символи

busy
 

Най-четено ∙ грижи за здравето

Случайна снимка

Реклама Долу

Стани Приятел

Вие сте с Интернет Екплорър 6 (IE6).

Вашият браузър трябва да бъде актуализиран до версия 8, за да може да ползвате цялата функционалност на сайта.

Защо да актуализирам браузъра до 8? Майкрософт създаде Интернет Експлорър от начало, с по-добра сигурност, нови възможности и изцяло нов интерфейс. Голяма част от тези промени са направени благодарение на милиони потребители, които са тествали предварителната версия на новия браузър. Най-съществената причина за актуализация е подобрената сигурност. Интернет днес не е това, което беше преди пет години. В момента има опасности, които просто не съществуваха пред 2001-ва година, когато е създадена шестата версия на браузера. Интернет екплорер 8 прави сърфирането в мрежата фундаментално по-безопасно чрез предлаганата защита срещу вируси, шпионски програми и други онлайн рискове.

Свалете безплатно като посетите страницата на Интернет Екплорър 8.