16-цилиндровият двигател на Bugatti Galibier работи и с етанол

Печат
25 Февруари 2010
Bugatti Galibier (1939 Bugatti Type 57C Galibier Saloon) е последното купе на базирания в Манхайм автомобилен производител, кръстено на проход във Френските Алпи в близост до Гренобъл. Автомобилът е с 4 врати и 16-цилиндров двигател, чиято мощност позволява достигането на 350 км/ч максимална скорост. Частите на колата са ръчна изработка и са подсилени с фиброкарбон. Тъй като той е значително по-лек, е постигнато тегло на автомобила от 1900 кг, при 80 инча по-голяма дължина от модела Veyron.
С Bugatti Galibier компанията производител за пореден път затвърждава своите основни ценности: изкуство–форма– технологии. Дизайнерите на Bugatti са съчетали най-доброто от спортния автомобил с комфорта и елегантността на купето. Използзвана е типичната за марката радиаторна решетка. Колата е със закръглени LED фарове, които също се превърнаха в емблема на автомобилите Bugatti.
Още нещо специфично за Bugatti Galibier се крие в двигателя. Той може да работи и с етанол.
Интериорът следва минималистичния и “постен” екстериор. На таблото има индикатори за най-основното. Швейцарският производител на часовници Parmigiani пък е изработил турбийона за Galibier, който е подвижен и може да се ползва от шофьора и като ръчен часовник.