Петък, 10 Юли 2020

На диета с чиста съвест

Печат Е-мейл
02 Април 2011

 По правило през пролетта хората, които спазват ограничаваща диета, трябва да бъдат особено внимателни, тъй като това е истинско изпитание за отслабналия след дългата зима имунитет. Неправилният режим на хранене и изкуственото ограничаване на приема на някои вещества може да предизвика изостряне на хроничните заболявания и да увеличи риска от настинки.

Научно е доказано, че гладуването е абсолютно неефективно и в повечето случаи вредно за организма, поне що се касае до желанието за отслабване. За поддържане на формата в повечето случаи е достатъчно да се намали употребата на мазнини и прости въглехидрати и да се съчетае рационалното хранене с редовното физическо натоварване във всяка диета.

Не трябва да се забравя и ползата от киселомлечните продукти, в които се съдържа необходимият за организма калций. За да се намали апетитът, могат да се ядат и повече плодове, които ще осигурят на организма необходимите му витамини и микроелементи.

Най-добре е алкохолът и газираните напитки да бъдат напълно изключени от менюто, а хлябът и шоколадът да бъдат ограничени.

Водна диета

Напоследък тя става все по-модерна. Нейният основен принцип е съвсем прост - денят трябва да започва и завършва с чаша чиста вода. През деня по време на хранене не е необходимо да се пие - водата разрежда стомашния сок и приетата храна се преработва по-дълго, като част от неусвоеното се наслоява - основно в областта на талията и бедрата.

За целия ден трябва да се изпият поне 7-8 чаши вода (приблизително 1,5 литра). Целта е, когато коремът е празен, да се запълни с течност - това създава временно усещане за ситост, а и водата бързо се извежда от организма заедно с част от токсините, натрупали се с времето.

Наблюденията показват, че спазването на такъв режим за седмица най-малкото премахва навика да се похапва между основните хранения.

Тази диета е противопоказна за хората със сериозни бъбречни проблеми и повишено кръвно налягане.

Диета според кръвната група

От самата поява на тази диета и до днес споровете около нея продължават. Привържениците й са на мнение, че еволюцията е заложила у хората нужда от различно съотношение на отделните хранителни групи. Така едни имат нужда от повече храна, богата на белтъчини (т.е. месо), други - най-вече от храна с растителен произход, а останалите - от смесено хранене.

Противниците на тази диета привеждат доста убедителни доказателства, че няма никаква връзка между кръвната група и храненето. Някои обаче наистина успяват да отслабнат с помощта на тази диета. Но положителният резултат може би се дължи на ограничаването от определен тип храни. Разбира се, това може да се окаже нож с две остриета.

Кремълска диета

Популярна и извън Русия, това е нисковъглехидратна диета, която далеч не е безопасна. Под пълна забрана попадат всички плодове и зеленчуци за сметка на месото и рибата. Целта е организмът, лишен от приема на въглехидрати, да произвежда енергия, като изгаря запасите си от мазнини.

Доста хора успяват да отслабнат чрез тази диета, но нейното спазване е сравнително сложно - съществува сложна система за преброяване на точките, описани в специална таблица с продуктите.

Освен това липсата на плодове и зеленчуци в храненето води до образуването на високотоксични вещества, които натоварват черния дроб и бъбреците. Не трябва да се пренебрегва и фактът, че организмът ще страда от недостиг на витамини и минерали.

Разделно хранене

Този тип диета е на над 100 години, все още не е изгубила своята актуалност и популярност, но са налице доста научни доказателства за опасностите, които крие. На пръв поглед всичко е пределно просто - не трябва да се употребяват едновременно два еднотипни продукта, например богати на белтъчини, а също така белтъчини с мазнини, мазнини с въглехидрати, захар със скорбяла.

Този подход към храненето е максимално отдалечен от смесеното хранене хранене, което е по-естествено за човека, отколкото разделното.

В крайна сметка, ако се храните бавно, приемате малки порции храна, избягвате мазното и пърженото, наблягате на ястията с минимална термична обработка и ограничавате от употребата на сол, вероятно ще постигнете по-голям положителен ефект, отколкото ако спазвате силно ограничаваща диета.

Прочита: 2067

Коментари (0)

Напиши коментар

по-малък | по-голям
security image
Моля въведете показаните символи

busy
 

Най-четено ∙ грижи за здравето

Случайна снимка

Реклама Долу

Стани Приятел

Вие сте с Интернет Екплорър 6 (IE6).

Вашият браузър трябва да бъде актуализиран до версия 8, за да може да ползвате цялата функционалност на сайта.

Защо да актуализирам браузъра до 8? Майкрософт създаде Интернет Експлорър от начало, с по-добра сигурност, нови възможности и изцяло нов интерфейс. Голяма част от тези промени са направени благодарение на милиони потребители, които са тествали предварителната версия на новия браузър. Най-съществената причина за актуализация е подобрената сигурност. Интернет днес не е това, което беше преди пет години. В момента има опасности, които просто не съществуваха пред 2001-ва година, когато е създадена шестата версия на браузера. Интернет екплорер 8 прави сърфирането в мрежата фундаментално по-безопасно чрез предлаганата защита срещу вируси, шпионски програми и други онлайн рискове.

Свалете безплатно като посетите страницата на Интернет Екплорър 8.