Събота, 23 Ноември 2019

Няколко правила, които ще ви донесат успех в новата работа

Печат Е-мейл
26 Октомври 2011

 Всеки иска да направи впечатление на успешен, трудолюбив и способен човек. Простите, но ефективни правила ще ви помогнат в общуването с колегите, деловите партньори и клиентите. Ако ги спазвате, ще запазите здравето си, ще икономисате нерви и време и ще постигнете всичко, което сте замислила.

На новата работа колегите ви ще започват да си изграждат мнение за вас още с подреждането на новото ви работно място.

Правила за подреждане на новото работно място:

1. Ако сте в помещения с много стелажи и шкафове с документация, прегледайте и изхвърлете всичко старо и ненужно. Но задължително се консултирайте за това с колегите си.

2. Препълнените с документи и ненужни неща шкафове зад гърба на новия сътрудник не са най-удачният фон в очите на началството. Това се възприема като неспособност за възприемане на новото и ограничава вашия професионален ръст.

3. Ако светлината в работното помещение ви пречи да работите (тя е твърде ярка или липсва), акцентирайте вниманието на колегите ви върху това и разрешете проблема с щори или допълнителни лампи. Обикновено тези, които трябва да се занимават с подобни дреболии, не обичат да правят това.

4. А всички допълнителни детайли като красив календар, саксия с цвете и семейна снимка вие трябва да поставите на бюрото си незабелязано, без да отвличате вниманието на колегите от работата им.

По дрехите посрещат и оценяват. Винаги помнете това, преди да тръгнете на работа.

Правила за деловия гардероб:

1. Ако искате да направите добро впечатление, старайте се да се откроявате по-малко.

2. На първо време избирайте по-консервативни дрехи - сако с пола в лилав, син или тъмносив цвят. Не се обличайте в кафяво, защото този цвят е неудачен за деловия човек.

3. Няколко месеца след започването на работата можете да започнете да експериментирате с цветовете и аксесоарите, но се придържайте към този стил на облекло, който е приет във вашата фирма.

4. За предпочитане е да носите обувки на 3-4 см ток. Обувките без ток се приемат за спортни, а твърде високи - за вечерни.

Тези правила ще ви позволят да изглеждате добре и да покажете своята индивидуалност в дрехите, аксесоарите и прическата, но не забравяйте, че работата си е работа.

Правила за водене на делови разговор:

1. Не говорете за себе си.

2. Не сменяйте темата.

3. Не съветвайте, не поставяйте диагнози, не се занимавайте с критика и поощрения.

4. Не обмисляйте предварително какво да кажете.

5. Не игнорирайте и не пренебрейвайте чувствата на другите хора.

6. Не се преструвайте, че разбирате събеседника си, ако не е така.

7. Разпитвайте събеседника за неговите нужди, тревоги и трудности. Задавайте въпроси, които способстват за по-голямата искреност, като "Как гледате на това?".

8. Покажете, че сте разбрали събеседника си. Преразкажете чутото с думите "Правилно ли съм ви разбрала, че...".

По осанката и походката също можем да си съставим впечатление за човека.

Правила за деловата осанка:

1. Походката не трябва да бъде вяла и отпусната. Ако вървите едва-едва, колегите ви може да си помислят, че са ви неприятни, а шефът - че ви е омръзнала работата.

2. Не размахвайте ръце и не правете големи крачки.

3. Беседвайте с клиентите, като седите изправени, без да се навеждате или протягате назад.

4. Не се люлейте на стола!

5. Грозно е по време на разговор да подпирате главата си с ръка. Недопустимо е и кръстосването на ръцете пред гърдите, тъй като този жест се възприема като недоволство или желание за прекратяване на разговора.

6. По време на разговор не трябва да се въртите или да потропвате с ток, защото това също се възприема като нежелание за продължаване на разговора.

Определени изисквания съществуват и към телефонните разговори.

Правила за водене на телефонен разговор:

1. Първи се представя този, който звъни.

2. Не трябва да звъним дълго време, ако никой отсреща не вдига слушалката.

3. Ако сте сгрешили номера, при повторното набиране уточнете това ли е номерът, който ви трябва.

4. Възложете на на секретарката или сътрудника си да се свърже повторно с човека, който ви интересува.

5. Ако по телефона търсят ваш колега, не трябва да се интересувате кой го търси.

6. Ако в този момент вие сте заета, по-добре телефона да вдигне вашият колега или да предупредите за своята заетост.

7. Разговорът завършва винаги този, който е позвънил. Ако вие нямата време за разговор, обяснете причината и деликатно завършете разговора.

8. Главното правило на телефонните разговори е краткостта. Ако я спазвате, няма да съжалявате, че сте казали нещо излишно.

Прочита: 2212

Коментари (0)

Напиши коментар

по-малък | по-голям
security image
Моля въведете показаните символи

busy
 

Най-четено ∙ интересни лайфстайл новини

Случайна снимка

Реклама Долу

Стани Приятел

Вие сте с Интернет Екплорър 6 (IE6).

Вашият браузър трябва да бъде актуализиран до версия 8, за да може да ползвате цялата функционалност на сайта.

Защо да актуализирам браузъра до 8? Майкрософт създаде Интернет Експлорър от начало, с по-добра сигурност, нови възможности и изцяло нов интерфейс. Голяма част от тези промени са направени благодарение на милиони потребители, които са тествали предварителната версия на новия браузър. Най-съществената причина за актуализация е подобрената сигурност. Интернет днес не е това, което беше преди пет години. В момента има опасности, които просто не съществуваха пред 2001-ва година, когато е създадена шестата версия на браузера. Интернет екплорер 8 прави сърфирането в мрежата фундаментално по-безопасно чрез предлаганата защита срещу вируси, шпионски програми и други онлайн рискове.

Свалете безплатно като посетите страницата на Интернет Екплорър 8.