Петък, 15 Ноември 2019

10 начина за поддържане на силна памет

Печат Е-мейл
08 Септември 2010

 Да забравяме разни неща от време на време е нормално. Да забравяме разни неща често вече не е. Въобще не е забавно, когато бързате и не може да си спомните къде ви е ключът. Или когато ви попитат какво е станало със срещата, на която сте забравили да отидете. Или когато се срещнете с приятел, който небрежно споменава как е изкарал рождения си ден, за който сте забравили. Или когато кухнята ви се е напълнила с черен дим, защото сте забравили, че на котлона има тенджера.

Способността да запазваме и да си спомняме информацията помага да утвърдим всички аспекти от живота - както в личен, така и в професионален план.

Добрата памет е един от най-мощните и най-ценни активи, които притежаваме, и нямаме извинения, че не правим нищо, за да я поддържаме в добро състояние. Последни проучвания показват, че при възрастните, които са прекарали повече време в дейности, изискващи умствени усилия, вероятността да развият болестта на Алцхаймер е много по-малка.

Има много начини да се борим със забравянето и да поддържаме мозъка си в кондиция. Както не може да очаквате, че ще имате здраво и хубаво тяло, ако прекарвате по цял ден на дивана, така и не може да очаквате, че мозъкът ви ще е във форма, ако не се грижите за него. Човешкият мозък има нужда от постоянна работа, за да се поддържа активен.

Предлагаме ви 10 начина, които ще помогнат да поддържате паметта си силна.

1. Храненето

Всеки мотор има нужда от гориво. Храната е гориво за вашия мозък. Балансиран режим на хранене ще помогне да поддържате паметта си активна цял ден. Яжте много плодове и зеленчуци със зелени листа - салата, зеле. Те съдържат наситени антиоксиданти и вещества, полезни за мозъка. Някои от най-добрите храни за мозъка са: боровинки, риба и рибено масло, яйца, спанак, ягоди и бадеми.

2. Физическите упражнения

Раздвижете тялото си и мозъкът ви скоро ще го последва. Физическите упражнения подобряват кръвоснабдяването. Това, от своя страна, помага на мозъка да функционира по-добре. Проучвания са показали, че упражнения, правени дълго време, помагат да се намали загубата на мозъчна тъкан с годините.

3. Умствените упражнения - игри

Интелектуално-стимулиращите дейности и игри като решаване на кръстословици, судоку, пъзели са добър начин да изострите паметта си. С тези игри ще провокирате мозъка си, като същевременно се забавлявате.

4. Книгите

Ключът към добрата памет е постоянното предизвикателство към нея. Опитайте винаги да имате книга под ръка. След като прочетете една-две глави, задавайте си въпроси и се опитайте да преразкажете това, което сте прочели. Може да опитате да обсъждате книгите с приятели.

5. Ободряващите напитки

Кафето не е добро само, за да ви разсъни сутрин - изследвания показват, че стимулиращият ефект на кофеина може да помогне да подобрите паметта си. Проучванията показват още, че основни ензими, открити в зеления и черния чай, помагат за подобряване на функцията на мозъка.

6. Създаване на интереси

Хората са склонни да запаметяват нещата, които харесват. Опитайте се да направите нещо отегчително - приятно, като го асоциирате с нещо друго, което вече знаете. Може да използвате въображението си и да създадете забавна история във връзка с нещо, което се налага да запомните.

7. Сънят

Сънят играе критична роля за психиката ви и е жизненоважен за интелектуалното развитие. Проблемите с паметта са често срещани при хора, които не спят достатъчно. Проучване показва, че креативността и способността за решаване на проблеми са директно свързани с достатъчното количество сън.

8. Повторението

Когато учите нови неща, колкото повече ги повтаряте, толкова по-сигурно е, че ще може да запаметите информацията. Практиката е ключът към дълготрайната памет. Практиката е ключът към дълготрайната памет. Практиката е ключът към дълготрайната памет.

9. Музиката

Музиката не само помага, като възстановява спомени от минали събития, но също така стимулира заучаването. Музиката също така доказано има отношение към способността за задържане на информацията и играе роля за възстановяване на информация.

10. Споделянето

Не складирайте за себе си знанията, които имате. Да учите други на това, което вие сте научили, е друг много добър начин да развивате паметта си. Необходимо е също така да бъдете учител на вас самите. Не се страхувайте да поемате нови предизвикателства. Вероятно вече не ходите на училище, но това не означава, че не трябва да се "изпитвате". Освен това е важно, когато научите нещо ново, да използвате тази информация.

Прочита: 2274

Коментари (0)

Напиши коментар

по-малък | по-голям
security image
Моля въведете показаните символи

busy
 

Най-четено ∙ интересни лайфстайл новини

Случайна снимка

Реклама Долу

Стани Приятел

Вие сте с Интернет Екплорър 6 (IE6).

Вашият браузър трябва да бъде актуализиран до версия 8, за да може да ползвате цялата функционалност на сайта.

Защо да актуализирам браузъра до 8? Майкрософт създаде Интернет Експлорър от начало, с по-добра сигурност, нови възможности и изцяло нов интерфейс. Голяма част от тези промени са направени благодарение на милиони потребители, които са тествали предварителната версия на новия браузър. Най-съществената причина за актуализация е подобрената сигурност. Интернет днес не е това, което беше преди пет години. В момента има опасности, които просто не съществуваха пред 2001-ва година, когато е създадена шестата версия на браузера. Интернет екплорер 8 прави сърфирането в мрежата фундаментално по-безопасно чрез предлаганата защита срещу вируси, шпионски програми и други онлайн рискове.

Свалете безплатно като посетите страницата на Интернет Екплорър 8.